Amb la
vídeo-presentació cada grup expert en una línia d’investigació ha compartit el
seu coneixement amb la resta dels grups.
Però no en tenim prou, hem de
consolidar aquests coneixements.
Així doncs, ara formem nous grups: cada grup ha de
tenir un membre expert
en cada una de les línies d’investigació.
I què farem
per consolidar tot el que hem après?
Doncs, UN MAPA CONCEPTUAL de tot el
contingut!
El farem amb un programari lliure que es diu CMAPS.
En l’apartat del
blog “mapes conceptuals, de tot i més” podreu baixar-vos el programa (o potser ja el teniu instal·lat en els vostres ordinadors), també hi
trobareu el manual d’ús (encara que no crec que el necessiteu), un document que
us explica què és un mapa conceptual i un altre full amb les instruccions i els
conceptes inicials.
El primer que
heu de fer és llegir-vos atentament el full anomenat “Què és un mapa
conceptual?” i preguntar tots els dubtes.
Després, mirar el full “instruccions mapa conceptual” i ja podeu posar mans a
l’obra, començant amb els conceptes d’arrencada que s’hi proposen.
Igual com hem
fet amb els vídeos, quan la profe us doni el vist-i-plau, podreu penjar
els vostres mapes conceptuals (en format jpg ) aquí, com un comentari a aquest
post.
IMPORTANT!
La profe valorarà en quin grau s’observa el següent:
-
La
participació, col·laboració i organització interna de tots els components del grup
en la confecció del mapa i en la gestió del programari i la informació
-
El
compliment de les regles per fer un mapa conceptual segons el document “Què és
un mapa conceptual?”
-
La
rellevancia dels conceptes escollits, la síntesi adequada del contingut i la
coherencia de les proposicions.
Arribats en
aquest punt, tots som gent experta! Igual que els millors investigadors.
Continuem! Força per a tothom!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada